Aanvraag huurtoeslag

Huurtoeslag is een financiële vergoeding die u voor de huur van uw huis kunt ontvangen. Het bedrag van de huurtoeslag hangt af van uw jaarinkomen en dat van uw eventuele toeslagpartner en medebewoner(s). Een toeslagpartner is bijvoorbeeld een echtgenoot of een geregistreerde partner.

Wilt u weten of u in aanmerking komt voor huurtoeslag? Maak dan een proefberekening op de website van de Belastingdienst.

Als er iets in uw situatie verandert, bijvoorbeeld wanneer u verhuist, geef dit door aan de Belastingdienst.

Aanvraag

Huurtoeslag vraagt u rechtstreeks aan bij de Belastingdienst met een aanvraagformulier.

Contactgegevens

Gemeente Putten

T.a.v. Samenleving

Postbus 400

3880 AK  PUTTEN

T (0341) 359 623

Aanpak

Om huurtoeslag aan te vragen heeft u nodig:

  • Uw huurgegevens: dit zijn papieren van uw verhuurder. Uw actuele huurbedrag moet hierop staan.
  • Inkomensgegevens, dit kunnen de volgende gegevens zijn:
    • loonstrookjes
    • een jaaropgaaf
    • een (voorlopige) aanslag inkomstenbelasting
    • papieren waarop staat hoeveel uitkering u ontvangt
    • gegevens over het inkomen van uw eventuele medebewoners
  • Het aanvraagprogramma of -formulier: dit kunt u downloaden of telefonisch aanvragen. Hierbij zit een uitgebreide toelichting die u helpt bij het invullen.

Uitgelicht