ProRail stapt over op digitale communicatie bij werkzaamheden

ProRail zorgt voor een veilig, betrouwbaar, punctueel en duurzaam spoor. Daarom onderhoudt en vernieuwt ProRail continu het spoor, de wissels en de stations. Bij (nachtelijke) werkzaamheden informeert ProRail de omwonenden van het spoor. Dit deed ProRail met een huis-aan-huis bewonersbrief. Maar net als vele andere organisaties stopt ProRail met het sturen van deze huis-aan-huis brieven en stapt de organisatie over op digitale communicatie. Wij adviseren omwonenden om zich aan te melden voor de e-mailservice van ProRail.

Hoe werkt het?

Omwonenden kunnen zich aanmelden via mijnprorail.prorail.nl. Daar vult u uw gegevens in. Zijn er werkzaamheden in uw buurt gepland? Dan stuurt ProRail u 2 weken voor aanvang een e-mail. Hierin staat een gedetailleerd overzicht van het spoorwerk en wat dat voor u als omwonende kan betekenen. Bij spoedwerkzaamheden ontvangt u extra e-mails.

Geen e-mail?

Kunt u geen gebruik maken van de e-mailservice van ProRail? Dan kunt u iemand anders vragen dit voor u te doen. Of u meldt u aan voor ProRail’s maandelijkse papieren brief met de belangrijkste werkzaamheden. Daarnaast bestaat er altijd de mogelijkheid om zelf via www.prorail.nl/spoorwerk te kijken welke werkzaamheden er de komende maand aan het spoor plaatsvinden. Veranderen er grote zaken aan het spoor? Dan past ProRail nog steeds verschillende communicatiemiddelen toe, zoals informatieavonden of papieren bewonersbrieven. 

Heeft u vragen? 

Op de website www.prorail.nl/spoorwerk vindt u meer informatie, waaronder een document met veel gestelde vragen.