Wat kunt u doen aan veiligheid?

• Burgernet

In samenwerking met de politie, brandweer, Openbaar Ministerie en ondernemers werkt uw gemeente aan veiligheid en leefbaarheid. Maar de belangrijkste partner bent ú! U kunt zelf een bijdrage leveren aan een prettige en leefbare woonomgeving. Meld u daarom aan voor Burgernet!

• Meld een vermoeden

Heeft u een vermoeden dat er ergens “iets niet in de haak is”, bijvoorbeeld de aanwezigheid van een hennepkwekerij. Dan kunt u deze vermoedens online bij de gemeente melden. Dit melden kan ook anoniem.

• WhatsApp buurtpreventie

Op initiatief van bewoners starten in diverse buurten WhatsApp-groepen om de buurt veiliger te maken. De gemeente en de politie juichen deze initiatieven van harte toe. Omdat bewoners extra ogen en oren in de wijk zijn. Het idee van een WhatsApp-groep is om samen in uw buurt een oogje in het zeil te houden. En sneller een verdachte situatie te melden bij de politie.