Stempas

  • U ontvangt uiterlijk 15 oktober 2025 op uw huisadres een uitnodiging om te stemmen: een stempas. 
  • Om te kunnen stemmen heeft u een stempas en een identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart, rijbewijs of geldig verblijfsdocument) nodig. Deze mag maximaal 5 jaar zijn verlopen.
  • U kunt op elk stembureau binnen de gemeente stemmen.
  • Kunt of wilt u zelf niet stemmen, machtig dan iemand anders om voor u te stemmen.

Stempas beschadigd

Of u met een beschadigde stempas kunt stemmen, hangt af van de soort schade. Wat niet beschadigd mag zijn: 

  • Uw naam, adres en woon­plaats.
  • Uw ge­boor­te­da­tum.
  • De mel­ding over wel­ke stem­ming het gaat.
  • Het num­mer van de stem­pas.
  • Het ho­lo­gram op de stem­pas.

Stempas kwijt of nietontvangen?

U ontvangt uw stempas uiterlijk 15 oktober per post. Heeft u geen stempas ontvangen? Of bent u uw stempas kwijt of is deze beschadigd? Vraag dan een vervangende stempas aan. Dat kan:

Als u de vervangende stempas hebt gekregen, kunt u niet meer stemmen met uw oude stempas.

Let op! Online aanvragen die vanaf vrijdag 24 oktober 2025 worden aangevraagd, moet u ophalen bij de balie van Burgerzaken in het gemeentehuis. Zodat u de stempas op tijd in uw bezit heeft.

Contactgegevens

T (0341) 359 670