Stempas
- U ontvangt uiterlijk 15 oktober 2025 op uw huisadres een uitnodiging om te stemmen: een stempas.
- Om te kunnen stemmen heeft u een stempas en een identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart, rijbewijs of geldig verblijfsdocument) nodig. Deze mag maximaal 5 jaar zijn verlopen.
- U kunt op elk stembureau binnen de gemeente stemmen.
-
Kunt of wilt u zelf niet stemmen, machtig dan iemand anders om voor u te stemmen.
Stempas beschadigd
Of u met een beschadigde stempas kunt stemmen, hangt af van de soort schade. Wat niet beschadigd mag zijn:
- Uw naam, adres en woonplaats.
- Uw geboortedatum.
- De melding over welke stemming het gaat.
- Het nummer van de stempas.
- Het hologram op de stempas.
Stempas kwijt of nietontvangen?
U ontvangt uw stempas uiterlijk 15 oktober per post. Heeft u geen stempas ontvangen? Of bent u uw stempas kwijt of is deze beschadigd? Vraag dan een vervangende stempas aan. Dat kan:
- Online vanaf 16 oktober tot en met vrijdag 24 oktober 2025.
- Bij de balie van Burgerzaken in het gemeentehuis van 16 oktober tot dinsdag 28 oktober 12.00 uur.
Als u de vervangende stempas hebt gekregen, kunt u niet meer stemmen met uw oude stempas.
Let op! Online aanvragen die vanaf vrijdag 24 oktober 2025 worden aangevraagd, moet u ophalen bij de balie van Burgerzaken in het gemeentehuis. Zodat u de stempas op tijd in uw bezit heeft.
Contactgegevens
T (0341) 359 670