Nieuws

Blijf op de hoogte van het nieuws van de gemeente Putten. Geen nieuwsberichten missen? Abonneer u op onze RSS-feed. Nieuwsberichten blijven drie maanden online op onze website.

• Samen tegen eenzaamheid

23 oktober 2024

Column wethouder Jim van den Hoorn

• Gemeente Putten stopt met X (voorheen Twitter)

21 oktober 2024

De gemeente is vanaf woensdag 23 oktober niet meer actief op X (voorheen Twitter). We hebben dit besluit genomen omdat we merken dat we steeds minder inwoners bereiken via X. Daarnaast speelt de toename van nepnieuws en desinformatie een grote rol, waardoor we dit platform niet meer als betrouwbaar communicatiemiddel zien.

• Begroting 2025: Groei vanuit daadkracht, met oog voor de toekomst

21 oktober 2024

De gemeente Putten presenteert een positieve begroting voor 2025. Het college van burgemeester en wethouders blijft inzetten op groei en ontwikkeling. Ondanks de verwachte lagere inkomsten in 2026, blijft de gemeente investeren in belangrijke projecten. "We zijn en blijven daadkrachtig, maar enige voorzichtigheid is ook op z’n plaats’, zegt wethouder ’t Jong.

• Denk en praat mee! Tweede marktpanel over bedrijventerreinen op maandag 4 november

22 oktober 2024

Gemeente Putten werkt samen met gemeenten Ermelo, Harderwijk en Zeewolde aan het Regionaal Programma Werklocaties (RPW). Met dit programma worden er afspraken gemaakt over hoe we omgaan met de bestaande bedrijventerreinen en het ontwikkelen van nieuwe bedrijventerreinen. Het RPW is voor een groot deel uitgewerkt. Er zijn onderdelen die we graag verder met u bespreken.

• Informatieavond pleegzorg op 25 november

21 oktober 2024

Soms kunnen kinderen tijdelijk niet thuis wonen. Pleegouders kunnen hen de plek bieden die ze zo hard nodig hebben. De vraag naar pleeggezinnen is door heel Nederland groot. Ook in de regio Noord Veluwe wachten kinderen op een plek in een pleeggezin waar zij veilig kunnen opgroeien. Met vaste opvoeders en de juiste begeleiding. Pleegzorg hoeft niet fulltime te zijn. Als u een kind een deel van de week of bijvoorbeeld een weekend per maand kunt opvangen, bent u ook van grote betekenis.

• Gewijzigde dienstverlening wintertijd

14 oktober 2024

In de nacht van zaterdag 26 naar zondag 27 oktober gaat de wintertijd in. Dit betekent dat de medewerkers van de buitendienst daarna hun werkdag starten om 08.00 uur. Zorgt u dat uw afval op tijd aan de weg staat?

• Tegels eruit, gratis plantjes erin

14 oktober 2024

Haal tussen 21 en 31 oktober minimaal 4 tegels uit uw tuin (formaat 30x30 cm), lever deze in bij Welkoop Putten of Kwekerij en Tuincentrum A. Petersen en krijg daar een paar prachtige plantjes voor terug. Zo simpel kan het vergroenen van uw tuin zijn.

• Mobiele meetstations geven inzicht in lokale luchtkwaliteit

14 oktober 2024

Wilt u weten hoe gezond de lucht in uw omgeving is? Meld dan een locatie aan waar provincie Gelderland de luchtkwaliteit kan meten. Zij gaan in de komende 5 jaar op 16 locaties mobiele meetstations gebruiken. In uw eigen buurt, afgestemd op een concreet verzoek van gemeenten, burgerinitiatieven of inwoners.

• De melkboer en de gemeentebegroting

16 oktober 2024

Column wethouder Ewoud 't Jong

• Starthandeling centrumplan op 14 oktober

15 oktober 2024

Op maandag 14 oktober is het project voor de herinrichting van het kernwinkelgebied in Putten officieel van start gegaan. Wethouder Sander van Nieuwenhuizen onthulde het bouwbord en gaf hiermee het startsein voor de werkzaamheden. Na afloop was er gelegenheid om met elkaar na te praten met een hapje en een drankje.

• Burgemeester en gedeputeerde ontbijten met groep 8 De Akker

14 oktober 2024

Vrijdagochtend 11 oktober hebben burgemeester H.A. Lambooij en gedeputeerde Harold Zoet samen met kinderen van groep 8 van basisschool De Akker genoten van een heerlijk streekontbijt.

• Doe mee aan de Groen Reizen Challenge en motiveer uw medewerkers tot duurzaam reizen

14 oktober 2024

Werkgevers in de Noord-Veluwe krijgen de kans om op een laagdrempelige en leuke manier duurzame mobiliteit te stimuleren binnen hun bedrijf. De Groen Reizen Challenge daagt bedrijven uit om hun medewerkers te motiveren om vaker met de fiets of het openbaar vervoer naar het werk te reizen. De challenge, die loopt van 14 oktober tot en met 8 december, wordt georganiseerd door Noord-Veluwe-Bereikbaar. Let op: inschrijven is nog mogelijk, maar doe dit wel snel omdat de challenge al gestart is. De challenge biedt deelnemers de kans om te strijden voor mooie prijzen én om hun organisatie op een positieve manier in de spotlights te zetten.

• Herdenkingsbijeenkomst 2 oktober

01 oktober 2024

Op 1 en 2 oktober 1944 vond de razzia in Putten plaats. Dit jaar is dat 80 jaar geleden. De gemeente Putten heeft op 2 oktober 2024 een programma gemaakt om deze gebeurtenis te herdenken. Een van de programmaonderdelen is een herdenkingsbijeenkomst in de Oude Kerk. Zijne Majesteit de Koning is hierbij aanwezig.

• Denk mee over ouderenbeleid in Putten

22 oktober 2024

De bevolking in gemeente Putten vergrijst snel. Er zijn al regelingen, zoals de Wet maatschappelijke ondersteuning en het mantelzorgbeleid, maar we willen weten wat er beter kan. Daarom maakt gemeente Putten een plan voor het ouderenbeleid.

• College van B&W wijst panden in het centrum aan als voorlopig gemeentelijk monument

26 april 2024

Het college van B&W van de gemeente Putten heeft dinsdag 23 april 2024 het besluit genomen om zo’n 25 panden als voorlopig monument aan te wijzen. Deze panden vallen nu onder de voorbescherming van de Erfgoedverordening. “Een grote stap naar een actievere bescherming van de historie van ons dorp”, zegt wethouder Sander van Nieuwenhuizen.

• ‘Vreemdelingen’ en inwoners in Putten: laten we zuinig zijn op elkaar!

31 januari 2024

Column burgemeester H.A. Lambooij