De Bosrande aan de Voorthuizerstraat

Bosrande Putten B.V. en de gemeente Putten werken aan plannen om een duurzame, natuurinclusieve en gevarieerde woonwijk mogelijk te maken. Bedoeling is om te komen tot een gevarieerd aanbod van ruim 200 woningen.

Nieuwe woonwijk De Bosrande aan de Voorthuizerstraat

Op donderdag 10 november 2022 ondertekenden de gemeente Putten en Bosrande Putten B.V. (een samenwerking tussen Wilma Wonen, LATEI en Schoonderbeek B.V.) een intentieovereenkomst. Hierin staan afspraken om te komen tot een stedenbouwkundig plan voor de toekomstige woonwijk De Bosrande aan de Voorthuizerstraat in Putten. Afgelopen maanden werkten Bosrande Putten B.V. en de gemeente Putten aan plannen om een duurzame, natuurinclusieve en gevarieerde woonwijk mogelijk te maken. Bedoeling is om te komen tot een gevarieerd aanbod van ruim 200 woningen. De intentieovereenkomst geeft duidelijkheid over het proces, de randvoorwaarden en uitgangspunten voor de nieuwe woonwijk op het voormalige Sligro-terrein. Daarbij spelen thema’s als verkeersontsluiting, toekomstige bewoners, inrichting van de openbare ruimte en duurzaamheid een belangrijke rol.

Verdere proces

Nu de intentieovereenkomst is ondertekend, volgen het stedenbouwkundig plan, het (ontwerp) bestemmingsplan en de omgevingsvergunningen. De (financiële) afspraken worden daarna vastgelegd in een zogeheten anterieure overeenkomst. Belangstellenden die op de hoogte gehouden willen worden van de ontwikkelingen kunnen zich op de website van De Bosrande aanmelden voor de nieuwsbrief: www.debosrandeputten.nl.

Wilt u meer lezen over De Bosrande? Ga naar de website www.debosrandeputten.nl.

Heeft u nog vragen? Dan kunt u contact opnemen met R. Huttinga, De Bosrande Putten B.V. op telefoonnummer (030) 303 9550 en mail putten@wilmawonen.nl. Of de projectleider van de gemeente Putten E. Rentenaar op telefoonnummer (0341) 359 611.