Mijn Inkomen

U gaat naar Mijn Putten en logt in door op ‘Inloggen op Putten – Mijn Inkomen’ te klikken. U komt op de inlogpagina. Daar logt u in met uw DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Vraag dan eerst online uw DigiD aan.

‘Mijn Inkomen’ is een website voor mensen met een uitkering en/of minimaregeling. Als u bent ingelogd komt u op de startpagina van Mijn Inkomen. Hier kunt u uw uitkeringsgegevens raadplegen zoals uw uitkeringsspecificatie, jaaropgaven, stortingen, vakantiegeld en schuldenoverzicht. Daarnaast kunt u hier ook wijzigingen aan ons doorgeven. Ook kunt u wijzigingen aan ons doorgeven die van invloed kunnen zijn op uw recht op een uitkering of de hoogte ervan.

Veel gestelde vragen 'Mijn Inkomen'

Waar kan ik terecht met een vraag over mijn DigiD?
  • Voor al uw vragen over DigiD kunt u terecht op de website van DigiD
  • Bel op werkdagen van 08.00 tot 22.00 uur naar: 088 123 65 55 (lokaal tarief).
  • Mail uw vraag naar: info@digid.nl. Zet uw email en telefoonnummer in de mail. Zet nooit uw gebruikersnaam en wachtwoord van DigiD in de mail.
  • Stuur een brief met uw vraag naar: DigiD, Postbus 96810, 2509 JE Den Haag. Zet in de brief uw contactgegevens.
  • Stuur een tweet naar @digidwebcare.
De website van Mijn Inkomen laadt niet goed in mijn computerscherm. Hoe kan dit?

Het kan zijn dat u een verouderde browser gebruikt. Mijn inkomen wordt het best weergegeven in de nieuwste versie van Firefox, Google Chrome, Internet Explorer of Safari. Deze browsers kunt u gratis downloaden. Bijvoorbeeld via Google.

Mijn gegevens kloppen niet. Hoe kan ik dat aanpassen?

Uw gegevens kunt u wijzigen in Mijn Inkomen. Lukt dit niet? Neem dan contact op met uw Consulent Inkomen. Of bel naar de Servicebalie via telefoonnummer (0341) 359 611.

Krijg ik mijn uitkeringsspecificaties ook nog per post?

Nee. Alleen als u niet kunt inloggen op Mijn Inkomen, dan kunnen we op verzoek de uitkeringsspecificatis per post opsturen. 

Kan ik Mijn Inkomen ook gebruiken op mijn smartphone of tablet?

Jazeker. Mijn Inkomen kunt u ook gebruiken op uw smartphone of tablet. Ook dan logt u in met uw DigiD.

Hoelang kan ik gegevens in Mijn Inkomen terugzien?

U kunt uw gegevens tot vijf jaar terug bekijken in Mijn Inkomen.

Mijn bewindvoerder regelt mijn geldzaken. Hoe gaat dat met Mijn Inkomen?

Wilt u dat uw bewindvoerder toegang krijgt tot uw account op Mijn Inkomen? Dan kunt u uw bewindvoerder machtigen. U vraagt een machtiging aan via machtigen.digid.nl. Als uw bewindvoerder gemachtigd is kan hij/zij uw specificaties en stortingen bekijken.

Betaling

Het kan zijn dat in Mijn Inkomen staat dat er een storting is gedaan. En dat u deze nog niet hebt ontvangen op uw bankrekening. Soms heeft een bank 2 werkdagen nodig om uw uitkering/vakantiegeld van de gemeente bij te schrijven op uw rekening. Wordt uw bijstandsuitkering via een ander aan u betaald? Zoals bij budgetbeheer of bewindvoering? Dan kan het enkele dagen langer duren voordat het geld op uw bankrekening staat. Neem voor vragen contact op met degene die de bijstandsuitkering aan u betaalt.