Trouwambtenaren uit een andere gemeente

Het is ook mogelijk om uw huwelijk te laten voltrekken door een trouwambtenaar uit een andere gemeente. Als u dit wilt, dan wordt deze trouwambtenaar speciaal voor uw huwelijk aangewezen als trouwambtenaar van de gemeente Putten.

U moet hiervoor een formulier 'Eenmalige aanwijzing trouwambtenaar burgerlijke stand (PDF, 142kB)’ invullen.

Als u een trouwambtenaar van de burgerlijke stand van een andere gemeente wenst, dan zijn hieraan de onderstaande voorwaarden verbonden:

1. De trouwambtenaar is op het moment waarop de aanwijzing wordt aangevraagd en op het moment van uw huwelijk of geregistreerd partnerschap een beëdigd (trouw-)ambtenaar burgerlijke stand.
  2. Er moet een afschrift van de aanwijzing tot trouwambtenaar worden overgelegd. Dit afschrift moet voorzien zijn van een recente verklaring dat betrokkene nog als trouwambtenaar werkzaam is bij de desbetreffende gemeente.
  3. Er moet een afschrift van de aanwijzing bij de rechtbank worden overgelegd.
  4. Er moet een kopie van een geldig legitimatiebewijs worden overgelegd.
  5. De trouwambtenaar ontvangt geen vergoeding van de gemeente. De kosten voor de huwelijksvoltrekking zijn hetzelfde als voor de andere huwelijken.
  6. De trouwambtenaar wordt uitsluitend benoemd door Burgemeester en Wethouders voor het voltrekken van het huwelijk van het verzoekende bruidspaar.
  7. De trouwambtenaar moet op de dag van het huwelijk de akte ophalen en zorgt ervoor dat deze na de huwelijksvoltrekking terug wordt gebracht naar de afdeling burgerzaken van de gemeente Putten.