Huwelijk voor Nederlanders in het buitenland

Ook als u niet in Nederland woont, kunt u hier trouwen. U of uw partner moet de Nederlandse nationaliteit hebben. U doet een melding voorgenomen huwelijk/geregistreerd partnerschap bij de gemeente Den Haag. Zij sturen uw melding naar de gemeente Putten. Een ambtenaar van de gemeente controleert de melding en kan aanvullende vragen hebben. De melding moet minstens twee weken voor de huwelijksdatum zijn goedgekeurd. De melding is 1 jaar geldig.

Online uw huwelijksdatum vastleggen en melding doen

• U bent 18 jaar of ouder.
  • U mag niet getrouwd zijn en staat ook niet geregistreerd als partner.
  • U en uw partner zijn geen directe familie van elkaar. Ouders mogen niet met hun kinderen trouwen en grootouders niet met hun kleinkinderen. Ook broers en zussen mogen dit niet, zelfs al zijn ze elkaars halfbroer of halfzus.
  • U of uw partner heeft de Nederlandse nationaliteit.

Kosten

• Op maandag om 09.00 uur en 09.15 uur is het gratis (geen keuze ambtenaar en geen toespraak).
  • Op maandag van 10.00 tot 17.00 uur zijn de kosten € 377,25.
  • Op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur zijn de kosten € 377,25.
  • Op alle andere tijdstippen zijn de kosten € 737,60.
  • Wilt u getuigen van de gemeente? De kosten zijn € 25,65 per getuige.
  • Voor een verklaring van huwelijksbevoegdheid zijn de kosten € 29,00.
  • Voor trouwen op locatie brengt de locatie kosten in rekening. De kosten van de locatie vraagt u aan bij de locatie. Deze kosten gaan buiten de gemeente om.
  • Voor het toetsen van de locatie zijn de kosten € 222,30.
  • Voor het omzetten van een geregistreerd partnerschap in een huwelijk zijn de kosten € 108,25. Dit is zonder ceremonie en zonder gebruik van de trouwzaal.

T (0341) 359 670