Hulp aan Oekraïne (NL)

• Leefgeld

• Lokale informatie

Gemeente Putten, inwoners en maatschappelijke organisaties heten de Oekraïense vluchtelingen van harte welkom. We doen ons best hen een veilig en goed verblijf te bieden in onze gemeente. Daar willen veel vrijwilligers en organisaties een bijdrage aan leveren.

• Zorg & Onderwijs

Op deze pagina leest u meer informatie over de zorg voor Oekraïners, zoals huisartsenzorg, dierenarts en tandarts. U bent verzekerd via de Regeling Medische zorg Oekraïense Ontheemden (RMO).

• Registreren Oekraïense vluchtelingen

IND

• Heeft u een andere vraag?

En wordt deze vraag niet beantwoord op deze site of de algemene sites zoals Vluchtelingenwerk of het Rode Kruis?

• Landelijke informatie

Op deze website leest u informatie over landelijke zaken. Denk hierbij aan: regelingen over leefgeld, werkvergunningen. Maar ook praktische zaken als verzekeringen, vervoer, recht op zorg.

• Huisvesting Oekraïners - aanmelding (online)

Online aanmeldformulier voor huisvesting van Oekraïners.