Koninklijke Onderscheiding voor twee inwoners van Putten

Ter gelegenheid van Koningsdag 2024 kregen twee inwoners van de gemeente Putten een Koninklijke Onderscheiding. De heer Boiten is benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. De heer Bos is benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

De gedecoreerden kregen vrijdag 26 april 2024 bezoek van burgemeester Lambooij. Hij vertelde hen dat het de Koning heeft behaagd hen te onderscheiden vanwege hun verdiensten voor de samenleving. Daarna overhandigde de burgemeester de Koninklijke Onderscheiding en een boeket bloemen.

Ridder in de orde van Oranje-Nassau: de heer R. (Rients) Boiten (79 jaar)

De heer Boiten ontving de onderscheiding voor zijn verdiensten voor de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt in Putten en de stichting Tabitha, waarvan hij oprichter en voorzitter is. De stichting zet zich in voor het verbeteren van de leefomstandigheden van kinderen en jongeren in Bulgarije. Daarnaast is hij voorzitter van de Raad van Toezicht van de stichting Oekraïne- Zending.

Lid in de orde van Oranje-Nassau: de heer J.C. (Johan) Bos (42 jaar)

De heer Bos ontving de onderscheiding voor zijn verdiensten voor de werkgroep El Seibo, die hulp biedt aan de allerarmsten in deze stad in de Dominicaanse Republiek. Ook begeleidt de heer Bos (hoogbegaafde) jongeren die het lastig vinden om hun plek in de samenleving te vinden. Als piloot vliegt hij jaarlijks via de stichting Hoogvliegers met zieke kinderen.