Nieuws

Blijf op de hoogte van het nieuws van de gemeente Putten. Geen nieuwsberichten missen? Abonneer u op onze RSS-feed. Nieuwsberichten blijven drie maanden online op onze website.

• Ook in de zomer digitaal op de hoogte van nieuws en informatie van de gemeente

15 juli 2024

Gaat u op vakantie? Ook dan kunt u online op de hoogte blijven van het laatste nieuws uit uw gemeente. De BDU, uitgever van deze krant, brengt op 24 juli en 7 augustus geen krant uit. Daarom verschijnt er geen gemeentelijke informatie. De gemeente blijft deze weken haar nieuws online publiceren op sociale media en andere online kanalen. Ook kunt u reacties plaatsen onder de berichtgeving.

• Groen licht voor bedrijventerrein Henslare

15 juli 2024

Een duurzaam, aantrekkelijk en toekomstbestendig bedrijventerrein met aandacht voor klimaatadaptatie, circulariteit, energie, mobiliteit en biodiversiteit. Dat zijn de ambities voor het bedrijventerrein Henslare. Het doel is om binnen het gebied 7 hectare netto bedrijventerrein aan te wijzen voor het vestigen van vooral Puttense ondernemers.

• Bruisende zomer in Putten!

17 juli 2024

Column wethouder Sander van Nieuwenhuizen

• Eikels en koekoek verrassen gemeente

15 juli 2024

Plotseling staat er op de rotonde Stationsstraat -Jan Nijenhuisstraat een houten kunstwerk; twee eikels en een koekoek in een nest. Wie o wie heeft dit initiatief genomen? De gemeente hoopt dit binnenkort te horen.

• Herinrichting centrum Putten start oktober 2024

15 juli 2024

Begin oktober verwachten we te starten met de werkzaamheden vanaf het plein bij Visgilde Foppen. In de loop van de tijd verplaatsen de werkzaamheden zich in de richting van de Dorpsstraat, Kerkstraat en Verlengde Dorpsstraat. Als alles volgens planning verloopt, is er eind 2025 een nieuw winkel(kern)gebied in het centrum van Putten.

• Politie waarschuwt ouderen voor babbeltrucs van nepagenten

15 juli 2024

De laatste weken krijgt de politie steeds meer meldingen van babbeltrucs door nepagenten. Oplichters maken gebruik van verschillende babbeltrucs. In veel gevallen wordt eerst telefonisch contact gezocht met slachtoffers. De oplichter doet zich voor als iemand van de politie en vertelt dat er een risico bestaat dat er bij het slachtoffer wordt ingebroken.

• Inpassingsplan windpark Horst en Telgt vastgesteld

15 juli 2024

Op 2 juli 2024 stelden Provinciale Staten van Gelderland het inpassingsplan voor het windpark Horst en Telgt gewijzigd vast. Dit maakt de bouw van vijf windturbines mogelijk, langs de A28 bij Ermelo en Putten. Van 12 juli tot en met 22 augustus 2024 kan beroep worden ingediend.

• Ga in gesprek over subsidies voor uw groene tuin of geïsoleerde huis

01 juli 2024

Een tuin die verkoeling biedt tijdens een hittegolf. Een aangenaam warm huis in de winter, maar dan zonder een torenhoge energierekening. Het kan! Een groene tuin en een geïsoleerd huis maken verschil. En nog meer goed nieuws: hiervoor zijn subsidies beschikbaar.

• Gezonde financiële positie voor Gemeente Putten

27 mei 2024

Net als in 2024 is er ook in 2025 in de gemeente Putten genoeg geld om plannen en projecten uit te voeren. Dat blijkt uit de kadernota die het college aan de gemeenteraad heeft aangeboden. De eerder opgebouwde reserves dienen als welkom spaarpotje voor aankomende grote projecten. In een tijd waarin kosten stijgen gaan inwoners van Putten volgend jaar niet de rekening betalen van deze projecten.

• Rekenkamer start onderzoek naar armoede- en schuldenbeleid in de gemeenten Elburg, Hattem, Nunspeet, Oldebroek en Putten

22 mei 2024

De samenwerkende rekenkamer van de gemeenten Elburg, Hattem, Nunspeet, Oldebroek en Putten doet onafhankelijk onderzoek om de gemeenteraden te ondersteunen bij hun controlerende en kaderstellende taken. Op dit moment start de Rekenkamer het onderzoek naar armoede- en schuldenbeleid in de vijf gemeenten. Dit beleid heeft als doel om inwoners bestaanszekerheid te bieden via diverse maatregelen en instrumenten.

• College van B&W wijst panden in het centrum aan als voorlopig gemeentelijk monument

26 april 2024

Het college van B&W van de gemeente Putten heeft dinsdag 23 april 2024 het besluit genomen om zo’n 25 panden als voorlopig monument aan te wijzen. Deze panden vallen nu onder de voorbescherming van de Erfgoedverordening. “Een grote stap naar een actievere bescherming van de historie van ons dorp”, zegt wethouder Sander van Nieuwenhuizen.

• ‘Vreemdelingen’ en inwoners in Putten: laten we zuinig zijn op elkaar!

31 januari 2024

Column burgemeester H.A. Lambooij