Laan op landgoed Oud Groevenbeek vernoemd naar stichters

Op donderdag 28 maart hebben wethouder Cornelissen (Gemeente Putten) en wethouder Van Veen (Gemeente Ermelo) de naam onthuld van de laan op landgoed Oud Groevenbeek. Dit gebeurde in de aanwezigheid van enkele nabestaanden, bewoners van het landgoed, boswachters en terreinbeheerders van Natuurmonumenten.

De naam is nu officieel de ‘Van Schermbeeklaan’. De laan is vernoemd naar de familie Van Schermbeek die de oud-bewoners en stichters waren van het landgoed. Voorheen had de laan, die de grenzen van Ermelo en Putten doorkruist, geen officiële naam. Nu die er wel is, zijn de gebouwen aan de laan ook beter te vinden.

Het straatnaambord werd uitgereikt aan mevrouw Kea-Kersten, die een nicht is van de familie Van Schermbeek. Het initiatief voor de naamgeving kwam van de gebroeders Koster. Zij hebben vele jaren op het landgoed gewerkt en hadden een bijzondere band met de familie Van Schermbeek.