Verkiezingen: stemmen vanuit het buitenland

Op 6 juni 2024 is de verkiezing van het Europees Parlement. Kiezers die tijdelijk in het buitenland zijn, én in een gemeente in Nederland staan ingeschreven, kunnen aanvragen om per brief te stemmen.

Stemmen en tijdelijk verblijf in het buitenland

Er zijn twee mogelijkheden om te stemmen voor kiezers die tijdelijk in het buitenland zijn.

• De kiezer stemt via een schriftelijke volmacht. De aanvraag hiervoor verloopt via de gemeente Putten. Dit kunt u aanvragen op www.putten.nl/verkiezingen.
  • De kiezer stemt zelf per brief. Deze kiezer moet een buitenlands postadres hebben. De kiezer vraagt dit aan bij de gemeente Den Haag via www.denhaag.nl/verkiezingen. De volledige aanvraag, ondertekend en met een kopie van het geldige Nederlandse identiteitsdocument, moet uiterlijk 10 mei 2024 ontvangen zijn.

meer informatie

Gemeente Putten