Verwijdering olietank in particuliere grond

Heeft u een ondergrondse olietank in uw tuin die u niet meer gebruikt? U moet dit melden bij de gemeente. De gemeente vertelt u of u deze tank moet laten schoonmaken of verwijderen. Dit mag u niet zelf doen. Ook al ligt de tank niet diep in de grond. U moet hiervoor een KIWA-erkend bedrijf inhuren.

Het bedrijf verwijdert de tank en doet onderzoek naar mogelijke bodemverontreiniging door olielekkage. Is uw grond vervuild? Dan moet u de bodem laten saneren.

Als u de tank weer wilt gebruiken, dan is een keuring van de tank nodig.

Bent u eigenaar van uw woning? Dan moet u het schoonmaken of verwijderen zelf regelen. Als u de woning huurt, dan moet uw verhuurder het regelen.

Kosten

Vraag voor het verwijderen of schoonmaken van de olietank een offerte op bij een KIWA-erkend bedrijf.