Aangifte verhuizing naar het buitenland

Gaat u verhuizen naar het buitenland? En bent u minimaal 8 maanden binnen 1 jaar in het buitenland? Dan geeft u uw verhuizing maximaal 5 dagen voor vertrek door aan de gemeente. Dit moet u persoonlijk doen in het gemeentehuis. U kunt hiervoor online of telefonisch een afspraak maken.

Afspraak maken voor het aangeven van uw verhuizing naar het buitenland

De aangifte van verhuizing kan gedaan worden door:

• Uzelf, als u 16 jaar en ouder bent.
  • Door ouder, voogd of verzorger voor minderjarige kinderen.
  • Samenwonende echtgenoten/geregistreerde partners voor elkaar (alleen als verhuizing plaatsvindt van en naar hetzelfde adres).
  • Samenwonende ouders en meerderjarige kinderen voor elkaar (alleen als verhuizing plaatsvindt van en naar hetzelfde adres).
  • De curator voor een persoon die onder curatele staat.

• Het doorgeven van een verhuizing is gratis.
  • Een bewijs van uitschrijving kost geld. Deze kunt u aanvragen bij de aangifte van de verhuizing. Of op een later tijdstip bij een gemeente met een loket voor niet-ingezetenen, een RNI-gemeente. Op de website van de rijksoverheid ziet u een overzicht van de RNI-gemeenten. De dichtsbijzijnde RNI-gemeente is gemeente Zwolle.

Meenemen

• Een geldig identiteitsbewijs.
  • Het adres waar u gaat wonen.
  • De datum van uw vertrek.
  • Als u gehuwd bent of een geregistreerd partnerschap hebt, mag u ook de emigratie van uw gezinsleden doorgeven. Blijven er gezinsleden achter op het oude adres? Dan moet iedereen die emigreert naar het stadhuis komen.

T (0341) 359 670