Evenementenvergunning

Wilt u een evenement organiseren in de gemeente Putten? In de meeste gevallen heeft u hiervoor een vergunning nodig. Bijvoorbeeld bij de organisatie van een rommelmarkt, kermis of festival.

Evenementenvergunning online aanvragen via DigiD 

Bewijsstukken

Er moeten een aantal bewijsstukken toegevoegd worden als u de aanvraag online doet. Zorg er dus voor dat u deze gegevens digitaal beschikbaar hebt. De volgende bijlagen zijn altijd verplicht:

  • Bij meerdere locaties: voeg per locatie een kaart toe (schaal 1:500/250). Voeg per locatie een overzichtskaart toe (schaal 1:1000).
  • Bij routes: voeg routekaart(en) toe. Bijvoorbeeld loop- of fietsroutes.

Daarnaast kunnen wij om nog meer bijlagen vragen. Dit hangt af van de antwoorden die u geeft. Denk aan:

  • Bij een optocht: route met tijdschema.
  • Veiligheids- en calamiteitenplan.
  • Parkeerplan en/of fietsenplan.
  • Overzicht gecertificeerde verkeersregelaars en inzetplanning.
  • Aanvraagformulier Drank- en Horecawet Model C.
  • Per leidinggevende tappunt: kopie legitimatiebewijs, verklaring hygiëne.

Voorwaarden

Is uw evenement niet in een officiële horecagelegenheid, maar wilt u wel alcoholische dranken schenken? Dan heeft u waarschijnlijk een Drank- en Horecawet ontheffing nodig. U kunt het formulier 'Aanvraag Drank- en Horecawet Model C ontheffing downloaden (PDF, 118kB)', downloaden, uitprinten en invullen.

Kosten

Voor het in behandeling nemen van de aanvraag brengen wij kosten in rekening. Het tarief is onder meer afhankelijk van het soort evenement.

Bezwaar & beroep

U kunt bezwaar maken tegen de beslissing op uw aanvraag. Dit is mogelijk binnen 6 weken.

Liever niet online invullen?

Wilt u het aanvraagformulier liever niet online invullen? Dan kunt u het formulier 'Aanvraag evenementenvergunning (PDF, 313kB)', downloaden, uitprinten en invullen. 

Contactgegevens

T (0341) 359 658