Nieuws

Blijf op de hoogte van het nieuws van de gemeente Putten. Geen nieuwsberichten missen? Abonneer u op onze RSS-feed. Nieuwsberichten blijven drie maanden online op onze website.

• Aangepaste dienstverlening door feestdagen

21 maart 2024

Door Goede Vrijdag en Pasen zijn er veranderingen in onze dienstverlening.

• Actiedag op 2 april in Oost-Nederland tegen cybercrime

18 maart 2024

In Oost-Nederland melden zich elke dag gemiddeld 23 slachtsoffers van digitale criminaliteit bij de politie. En dit is nog niet eens alles, want naar schatting doet slechts 2 op de 10 slachtoffers aangifte. Daarom komt de politie Oost-Nederland op 2 april samen met al meer dan 80 partners in actie. Want of het nu gaat om een phishing mail, WhatsApp-fraude of ransomware: de gevolgen voor slachtoffers zijn groot.

• Nationale Bijentelling van 15 tot en met 24 april

18 maart 2024

Bijna de helft van de bijensoorten in Nederland zijn bedreigd, daarom heeft de wilde bij uw hulp nodig. Dit jaar is er van 15 tot en met 24 april de Nationale Bijentelling. Tijdens deze week worden er door heel Nederland verschillende bijen geteld.

• De tuincoach helpt u graag op weg

18 maart 2024

Het klimaat verandert en dit heeft ook invloed op onze tuinen. Met drogere zomers en meer water in het najaar en de winter wordt het steeds belangrijker om onze tuinen aan te passen, zodat ze tegen extremere weersomstandigheden kunnen zoals hevige regenval, langdurige droogte en hittegolven. Gelukkig staan vrijwillige tuincoaches uit de regio paraat om hierbij te helpen.

• Bent u als ondernemer benieuwd hoeveel u weggooit aan voedselresten?

18 maart 2024

Om voedselverspilling in restaurants tegen te gaan, biedt Regio Foodvalley ondernemers in de regio de mogelijkheid om het systeem Orbisk uit te proberen dat helpt om voedselafval te verminderen. Gemeente Putten is sinds 1 januari 2024 aangesloten bij Regio Foodvalley (onderdeel voedsel).

• In Putten telt iedereen mee

18 maart 2024

Op woensdag 20 maart ging het op het marktplein over meer dan de wekelijkse boodschappen. Medewerkers van het meldpunt Discriminatie.nl gingen met bezoekers van de markt het gesprek aan over discriminatie en racisme. Een belangrijk onderwerp, want Gemeente Putten wil dat niemand in ons dorp wordt buitengesloten.

• Gemeente Putten streeft naar financiële stabiliteit voor alle inwoners

18 maart 2024

De gemeenteraad heeft het beleidsplan Bestaanszekerheid vastgesteld. Met dit beleidsplan willen wij de bestaanszekerheid van inwoners vergroten. Denk hierbij aan een betaalbaar huis, genoeg middelen om mee te doen in de samenleving, toegang tot zorg en onderwijs en geen grote zorgen over geld.

• De tandarts en je schoonmoeder

20 maart 2024

Column wethouder Ewoud 't Jong

• Verkiezingen: stemmen vanuit het buitenland

21 maart 2024

Op 6 juni 2024 is de verkiezing van het Europees Parlement. Kiezers die tijdelijk in het buitenland zijn, én in een gemeente in Nederland staan ingeschreven, kunnen aanvragen om per brief te stemmen.

• Gemeente Putten deed mee aan NLdoet

18 maart 2024

Op vrijdag 14 en zaterdag 15 maart organiseerde het Oranje Fonds NLdoet. NLdoet is de grootste vrijwilligersactie van Nederland.

• Start participatietraject zuidelijke ontsluitingsweg

13 maart 2024

In opdracht van de gemeenteraad verkent het college van Putten diverse varianten voor een zuidelijke ontsluitingsweg. Het gaat om een verbinding tussen de Nijkerkerstraat (N798) en de Voorthuizerstraat (N303). De verkenning maakt onderdeel uit van een breder pakket aan onderzoeken om Putten in de toekomst goed leefbaar en bereikbaar te houden. Naast onderzoeken op het gebied van onder andere geluid, ecologie en mobiliteit vormt participatie met inwoners en belangenorganisaties een belangrijk aspect van deze verkenning.

• Prijswinnaars kleurwedstrijd bekend

11 maart 2024

De kleurwedstrijd die gehouden is in de Week van de AfvalHelden heeft gezorgd voor een fleurige werf.

• Voorkomen is beter dan genezen

06 maart 2024

Column burgemeester H.A. Lambooij